Wesoła gimnastyka

| Opublikowane w: Żabki 2019/2020

Kochani dzisiaj piątek czyli dzień gimnastyki, przygotowałyśmy dla Was kilka ciekawych ćwiczeń, ale zanim to na chwilę zawitajmy jeszcze w naszym "Czyściochowie w temacie czytości zębów"

Pamiętajcie o przerwach na posiłki, zabawę swobodną, oglądanie bajek, odpoczynek czy zabawę na podwórku (stosując się do przepisów obowiązujących nas od 25.03.2020 r. o zakazie wychodzenia z domu, wydanych przez Rząd).

 

I

Na początek mam dla Was krótkie opowiadanie o pczeczytanie którego prosimy Waszych Rodziców

 

Tatę boli ząb

Nadszedł czas na kolację w domu Adasia. Wraz z mamą, tatą i jego ulubionym

misiem Kajtkiem, jak co wieczór zasiedli razem do stołu.

Czas jedzenia najbardziej lubi Kajtek — jest misiem, a misie lubią jeść. To ich

ulubione zajęcie. Oczywiście zaraz po przytulaniu i słuchaniu bajek przed snem.

Adaś natomiast lubi, gdy wszyscy są razem. Dziś jednak zauważył, że jego tata

był trochę nieobecny. Co jakiś czas łapał się za policzek i  nie mówił tyle, co

zawsze.

Zaraz po kolacji Adaś wraz z Kajtkiem postanowili, że z nim porozmawiają.

— Tato, czy wszystko dobrze? — zapytał zaniepokojony Adaś.

— Dlaczego pytasz synku? — odpowiedział tata.

— Jesteś jakiś inny… — zauważył chłopiec.

— Boli mnie ząb, a to znak, że czeka mnie jutro wizyta u dentysty.

Adaś popatrzył na swojego pluszowego przyjaciela Kajtka i przypomniało mu się,

że miś kiedyś bał się dentysty.

— Tato, a Ty boisz się dentysty?

— Nie, ale czasem dzieje się tak dużo, że zapominam i odkładam wizytę na potem,

tak jak teraz. Inaczej ząb by nie bolał.

Adaś uśmiechnął się i powiedział:

— Miś Kajtek też zapominał o myciu zębów, ale nauczyłem go zaklęcia: Pomidor,

pomidor, duży rydz, zęby codziennie trzeba myć.

— Może masz coś dla mnie? — zapytał tata. Adaś chwilę się namyślił i zaproponował:

— Pomidor, pomidor, tosty chodź regularnie do dentysty.

— Tak, zdecydowanie muszę się go nauczyć. — odpowiedział tata.

— Mama mi mówiła, że człowiek uczy się całe życie. Dziś będę się uczyć nicić

zęby.

— Mówi się nitkować, Adasiu. — zaśmiał się tata. — To bardzo ważna czynność

przed szczotkowaniem. — dodał.

— Misio Kajtek często się nitkuje. Czasami nawet zbieram z  łóżka nitki, które

z niego wypadają.

Tata się roześmiał i  wszyscy poszli umyć zęby przed wieczornym czytaniem

bajek do snu.

 

A teraz kilka pytań do opowiadania :

1) Do kogo tata Adasia musiał pójść z bolącym zębem i czy się bał?

2) Po co Adaś uczył zaklęcia misia Kajtka?

3) Czy dla taty też miał jakieś zaklęcie? Jeżeli tak to o czym ono było?

 

Mamy dla Was też kilka zaklęć, żebyście pamiętali o zasadach mycia zębów a oto one:

Pomidor, pomidor, dwa kalafiory, myję zęby ranki i wieczory.

Pomidor, pomidor, duży rydz, zęby codziennie trzeba myć.

Pomidor, pomidor, trzy koguty, myję zęby 3 minuty.

Pomidor, pomidor, chwila wysiłku, myję zęby 15 minut po posiłku

 

II

Teraz możemy przejść do naszej gimnastyki, więc zaczynajmy

 

Na rozgrzewkę mamy dla Was piosenkę a Waszym zadaniem jest naśladowanie tego co w niej jest wyśpiewane :)

https://www.youtube.com/watch?v=8RdkxZk_5Y8&list=PLHA45nG8h4WfFfgTX9h9JMyyL9FPiie51&index=4

 

Wyścig wielbłądów

Chodzicie na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej, można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

Koncert

Siadacie na podłodze, podparci z tyłu dłońmi. Nogi macie ugięte w kolanach. Unosicie zgięte nogi i na hasło "bęben!" uderzacie (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło "pianino!" "gracie" na niej paluszkami stóp. Możecie wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. "Wlazł kotek na płotek".

Wyciszenie

Dziecko kładzie się na plecach, trzyma ręce na brzuchu – obserwuje jak się ręce i brzuch unoszą podczas wdechu (brzuszek staje się gruby, jakby dużo zjadł), opadają podczas wydechu.

 

III

Przygotowałyśmy dla Was jeszcze jedno zadanie. Będzie to ćwiczenie doskonalące Wasze myślenie. Rodzice przeczytają Wam różne wyrazy a Waszym zadaniem jest powiedzieć co te nazwy łączy np. czy są to ubrania, zabawki, klocki itp.

1) lego, drewniane, magnetyczne- klocki

2) wiosna, lato, jesień, zima- pory roku

3) poniedziałek, środa, piątek -dni tygodnia

4) kurtka, płaszcz przeciwdeszczowy, spodnie- ubrania

5) słońce, deszcz, wiatr- zjawiska atmosferyczne/ pogoda

 

Na koniec mam dla Was zadanie na obserwacje zmian pogody, temperatury i rodzaju wiatru czy jest mocny, słaby czy pomiędzy

Spróbujcie na termometrach odczytać temperaturę i określić czy jest wysoka, czy niska, czy na zewnątrz jest ciepło a może zimno.

Powodzenia Kochani :)