Nasza planeta

| Opublikowane w: Biedronki 2019/2020

I.

"Gwiazdy i księżyc" - to nic innego jak zabawa w kółko i krzyżyk. Możecie grać na kartkach rysując znaki długopisem, kredką bądź grać autkami, ludzikami, korkami od butelki. Decyzja należy do Was.

"Okrągłe piłeczki" - ćwiczenia z piłką.

- powolne obracanie piłki w dłoniach i poznawanie jej kształtu,
- toczenie piłki po całym ciele: głowie, klatce piersiowej, brzuchu, rękach, nogach,
- toczenie piłki stopami,
- toczenie piłki wokół siebie w siadzie skrzyżnym,
- podrzucanie piłki i próby jej złapania,
- zabawa w parach, turlanie piłki do siebie siedząc a następnie podając piłkę klęcząc.

II.

"Nasza planeta" - globus bądź mapa świata. Dziecko opisuje jak wygląda Ziemia, jaką mamy pogodę, zwraca uwagę na morza, oceany, jeziora, rzeki. Wymienia nazwy zwierząt, roślin. Pokażmy dziecku na mapie czy globusie, gdzie znajduje się nasz kontynent Europa i nasz kraj Polska.

https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

"Roboty" - jedna osoba wymyśla sposób poruszania się i mówienia, druga ją naśladuje. Do zabawy można wykorzystać piosenkę podaną w linku poniżej.

https://www.youtube.com/watch?v=iLKbQmo-h4o

"Kule" - rozłóżcie na podłodze różne przedmioty, w tym również glogus, piłki, kulki, obręcze, nakrętki od słoików itp. Poproś dziecko, aby:

- posegregowało przedmioty ze względu na kształt,

- przeliczyło wszystkie przedmioty,

- nazwało kształty przedmiotów,

- poszukało w domu innych przedmiotów w kulistym kształcie.

III.

"Mowa robota" - dziecko nazywa co przedstawiają obrazki, np. zwierzęta, zabawki. Dzieci nazywają obrazki naśladując mowę robota dzieląc na sylaby z pomocą klaśnięć.

Następnie dziecko się odwraca, my chowamy 1 obrazek i pytamy czego brakuje.

"Balonowa rakieta" - doświadczenie z użyciem balona. Potrzebujemy sznurek, słomkę, taśmę i balon. Instrukcja znajduje się w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=jJc7KCsVW1U

 

Przykłady zabaw matematycznych - dla chętnych

Zabawy z kostką

1. Dziecko rzuca kostką do gry. Pokazuje na palcach, ile wyrzuciło kropek. Trzeba ćwiczyć tak długo, aż dzieci będą globalnie odczytywały liczbę kropek na kostce.

2. Dziecko rzuca 2 kostki do gry. Liczy lub dolicza kropki na dwóch kostkach razem.

Gra z taśmą metrową

1. Kto szybciej wejdzie na górę?

Pomoce: miara krawiecka, klamerki do bielizny, tyle ilu jest uczestników, kostka do gry

Przebieg: klamerki należy wpiąć w miejsce liczby 1, zawodnicy po kolei rzucają kostką do gry. Po odczytaniu liczby kropek przesuwają klamerkę na miarce o tyle miejsc do góry. Wygrywa ten, który szybciej dotrze do miejsca oznaczonego cyfrą 150.

Przesyłamy również kilka kart pracy. Zachęcamy do wykonania ćwiczeń. Pozdrawiamy.