Temat: Czyste powietrze – czy wiemy, czym oddychamy? 31 marzec, wtorek
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
„Gazetowa tarcza” – zabawa ruchowa. " Pada deszczyk" zabawa ruchowa - dzieci uderzają paluszkami w podłogę. „Leśna wycieczka” – zestaw ćwiczeń porannych (marsz, podskoki, chodzimy jak bocian- nogi wysoko do góry).
II. Wdrażanie do dbania o przyrodę o Planetę na której mieszkamy. Rozmowa kierowana: Co to jest powietrze? Gdzie się znajduje? Jaki ma kształt i kolor? Czy powietrze może być brudne? Co wpływa na czystość powietrza? (załączone obrazki). Wykonanie zadania w kartach pracy str. 58-59.
Nauka Piosenki "Ziemia wyspa zielona" (tekst poniżej).
Zabawa ruchowa "Mucha w mucholocie".
III. Segregacja odpadami - kolorowanka.
Zabawa z pokazywaniem "Węże i raki" (załącznik).
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.
Piosenka "Ziemia wyspa zielona"
https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA
1. Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu .
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.
2. Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.
3. Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.