Kochane Jeżyki! Dziś poznajemy ostatnią już literę.
Temat: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach. 14 kwiecień, wtorek
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
„Fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku” – ćwiczenia słuchu fonematycznego, zabawa z wyliczanką:
Fiku-miku, fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku. Jak ta żaba się nazywa, która kraulem pływa?
Dziecko wymyśla imię żabki i wymienia kolejne głoski tego imienia.
„Wiosenna pobudka” – ćwiczenia poranne (przysiady, pajacyki, skłony tułowia, skręty głowy i wymachy rąk).
II. „Wiosenne zagadki z kwiecistej rabatki” – zapoznanie z pisaną i drukowaną, małą i wielką literą „h”, „H”.
Nakreślanie litery „h” w powietrzu. Próba pisania litery „h” na kaszy lub mące.
Układanie nazw kwiatów z sylab, rozszyfrowywanie kodu kwiatowego - praca w kartach pracy str. 68-69.
Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem – praca w kartach pracy str. 70.
III. Ćwiczenia w kreśleniu litery „h” po śladzie i samodzielnie w liniaturze.
Zabawa ruchowa z pokazywaniem "Węże i raki" (załącznik).
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.