Wiosenkowo, fiołkowo

| Opublikowane w: Jeżyki 2019/2020

Drodzy Rodzice, w tym tygodniu tematy związane z wiosną w parku i ogrodzie.

Temat: Wiosenkowo, fiołkowo. 15 kwiecień, środa

I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
„Zgadnij kim jestem?” – kalambury, zabawa dramowa. Pokazujemy ruchem ciała, gestem, wybraną postać z bajki lub osobę wykonującą jakiś zawód.
„Wiosenna pobudka” – ćwiczenia poranne (przysiady, pajacyki, skłony tułowia, skręty głowy i wymachy rąk).

II. „Przyjście wiosny” – słuchanie wiersza J. Brzechwy pt. „Przyjście wiosny”. Odczytywanie hasła za pomocą wyszukiwania głosek oznaczonych cyfrą w nazwach obrazków (tekst w załączniku). Omawianie treści wiesza, numerowanie pojazdów występujących w wierszu - praca w kartach pracy str. 66-67.
Wiosenne tulipany -
tworzenie przestrzennej formy kwiatów wg instrukcji obrazkowej. Rodzice przygotujcie proszę kubeczki po serkach lub jogurtach, słomki, zielone prostokąty z konturami liści, plastelinę, pojemnik z ziarnami ziela angielskiego, nożyczki (instrukcja w załączeniu). Dzieci przyjrzyjcie się jak wygląda tulipan i wykonajcie swoje kwiaty wg załączonej instrukcji.

III. „Skrzydła pszczoły i motyla” – ćwiczenia grafomotoryczne, karty pracy str. 88.
Zabawa ruchowa z pokazywaniem "Węże i raki" (załącznik).
Spędzamy czas na  świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.