Obserwujemy pogodę

| Opublikowane w: Motylki 2019/2020

Kochane MOTYKI

Zaczynamy kolejny tydzień naszej pracy. W tym tygodniu będziemy obserwować pogodę. Udanej zabawy.

Temat: Ach, ta pogoda – co to takiego?

I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.

„Pada deszcz, płynie woda” – zabawa ruchowa z pokazywaniem:

„Pada, pada, pada, pada, pada, pada deszcz,

wieje, wieje, wieje, wieje, wieje, wieje wiatr,

błyskawica – grzmot, błyskawica- grzmot,

a na niebie kolorowa tęcza,

błyskawica – grzmot, błyskawica- grzmot,

a na niebie kolorowa tęcza.”

„Pogodowe zamieszanie” – zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).

II. Rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody „Kapryśna pogoda” – słuchanie wiersza B. Formy, opisywanie pogody typowej dla poszczególnych pór roku, przyporządkowanie symbolu pogody do pory roku. Praca w kartach pracy str. 74 i 75
„Pada deszcz?” – zabawa ruchowa (stukanie paluszkami na podłodze). „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – założenie kalendarza pogody, obserwacja pogody, sporządzanie notatek obserwacyjnych (stworzenie kalendarza pogody od poniedziałku do piątku 20.04-24.04- załącznik poniżej)

III. „Słoneczko” – zabawa ruchowa (stojąc na palcach z uniesionymi rękoma pokazujemy promienie słońca”. „Dobry i zły wiatr” – https://www.youtube.com/watch?v=QogX1FbRmF0 ukazanie potęgi wiatru, poprzez wysłuchanie filmu edukacyjnego dla dzieci „DOMISIE”.

Spędzamy czas na  świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd  które weszły w życie 25.03.2020 r.