I
" Dotknij czegoś w kolorze..." zabawa doskonaląca znajomość kolorów i orientację w przestrzeni.
Dziecko swobodnie maszeruje, na hasło " dotknij czegoś niebieskiego", jak najszybciej stara się dotknąć przedmiot w tym kolorze. Opowiadamy pełnym zdaniem np. klocek na stole jest niebieski.
Zestaw ćwiczeń porannych
„Prognoza pogody”
„Pada deszcz” dziecko powoli przemieszcza się po pomieszczeniu, trzymając na głowie zeszyt, książeczkę i pilnując, aby nie spadły.
„Rzeźba z lodu” dziecko staje na jednej nodze, a drugą ugina, w tej pozycji układa zeszyt na kolanie tak, aby jak najdłużej zachować równowagę.
„Wiosenne przebudzenie” dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z tułowiem pochylonym do przodu, trzymając zeszyt w wyprostowanych rękach. Na hasło „Kwiatek rośnie” powoli prostujemy tułów i wyciągamy ręce z zeszytem jak najwyżej w górę. Na hasło „Kwiatek więdnie” powoli wracamy do pozycji wyjściowej.
II
Obejrzyjcie filmiki o pogodzie
https://www.youtube.com/watch?v=PMvFXtjXScY&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU&feature=emb_logo
"Jaka będzie pogoda?"- Skąd wiadomo jaka będzie pogoda?
- Kto zajmuje się przewidywaniem pogody?
-Czy prognozy pogody zawsze się sprawdzają?
- Jaka jest dziasiaj pogoda?
"Kalendarz pogody"- spróbujcie w tym tygodniu ,każdego dnia narysować jaka jest pogoda.
"Pogoda jest jak..."- zabawa w kończenie zdań. Zachęcamy dzieci do swobodnych wypowiedzi na temat zjawisk pogodowych. Gdy jest zimno, to..., Deszcz jest jak..., W wielkie upały można...
III
"Chmurka" -na stole kładziemy kawałek waty. Dwie osoby stają na dwóch końcach stołu i dmuchając próbują skierować watę na stronę przeciwnika.
Zabawy na świeżym powietrzu, zgodnie z rozporządzeniem wydanym przez rząd 25.03.2020 r.