Ach, ta pogoda!

| Opublikowane w: Pszczółki 2019/2020
Ach, ta pogoda!

Poniedziałek Temat: Ach, ta pogoda – co to takiego?  - 20 kwiecień

I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania. „Pada deszcz” – zabawa ruchowa
z pokazywaniem - tekst zabawy w załączniku poniżej.
„Pogodowe zamieszanie” – zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).

II. Rozwijanie ciekawości poznawczej oraz chęci odkrywania tajemnic przyrody „Kapryśna pogoda” – słuchanie wiersza B. Formy, opisywanie pogody typowej dla poszczególnych pór roku. Przyporządkowanie symbolu pogody do pory roku- praca w kartach pracy str. 74 i 75 (odpowiadamy na pytanie ze str. 74 i opowiadamy czym się charakteryzuje dana pora roku)

„Paluszkowy deszcz?” – zabawa ruchowa (stukanie paluszkami na podłodze). „Jaka jest dzisiaj pogoda?” – założenie kalendarza pogody, obserwacja pogody, sporządzanie notatek obserwacyjno- przyrodniczych (stworzenie kalendarza pogody od poniedziałku do piątku 20.04-24.04- załącznik poniżej).

III. „Słoneczko” – zabawa ruchowa (stojąc na palcach z uniesionymi rękoma pokazujemy promienie słońca”(tzw. wkręcanie żaróweczek). „Dobry i zły wiatr” – https://www.youtube.com/watch?v=QogX1FbRmF0 ukazanie potęgi wiatru, poprzez wysłuchanie filmu edukacyjnego dla dzieci „DOMISIE”. Spędzamy czas na  świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd  które weszły w życie 25.03.2020 r.