Pogoda
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
„Jaka jest rola deszczu?” – określanie pozytywnej i negatywnej roli deszczu.
„Pogodowe zamieszanie”– zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).
II. „Literowe koszyki pór roku” – utrwalenie liter, wyróżnianie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie - karta pracy str.78 i 79. Rozwijanie myślenia, analizy, syntezy, wnioskowania, formułowania myśli w formie zdania.
„Rozmrażanie i zamarzanie” – zabawa ruchowa (zabawa na zasadzie „figurki – figurki”).
„Deszczowa kropelka” – zadanie plastyczne - wycinamy kropelkę deszczu, naklejamy ja na kartkę i nadawajmy jej nowy kształt wg własnego pomysłu np. domalujemy jej ręce, nogi, twarz, włosy, ubranie itp. (przykład poniżej).
III. „Za rokiem rok i jest cały rok” – gra dydaktyczna, utrwalenie kolejności nazw pór roku (kochani utrwalamy znajomość pór roku oraz miesięcy i dni tygodnia – powtarzając je kilkakrotnie - powodzenia).
Uzupełnianie kalendarza pogody.
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.