Temat: Jak się zachować w czasie różnej pogody? 23 kwietnia, czwartek
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania. Zabawa dydaktyczno – muzyczna „Wesołe palce”:
„Ja jeden palec mam, ja jeden palec mam, ja jeden palec mam i na nim pięknie gram…
Ja dwa palce mam, ja dwa palce mam, ja da palce mam i na nich pięknie gram…
Ja trzy palce mam, ja trzy palce mam, ja trzy palce mam i na nich pięknie gram…
……i tak do 10 (za każdym razem dzieci pokazują ile palców mają).
„Pogodowe zamieszanie” – zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).
II. „Godziny na zegarach” – rozpoznawanie godzin na zegarze, łączenie symbolu pogody z godziną na zegarze - karta pracy str. 80. „Układamy chmurki deszczowe o różnych rozmiarach” – zabawa matematyczna
(dzieci wycinają nożyczkami chmurki o różnej wielkości, a następnie układają je od lewej do prawej strony od najmniejszej do największej i odwrotnie).
Utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania - karta pracy str. 81
„Czy wiesz, jak się ubrać i zachować w czasie określonej pogody?” – zabawa dydaktyczna, pogadanka z rodzicami.
III. „Co kojarzy ci się z daną porą roku?” – zabawa dydaktyczna (rozmowa co kojarzy ci się z wiosna, latem, jesienią i zimą - opowiedz).
Uzupełnienie kalendarza pogody.
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.