Jak się ubieramy w czasie różnej pogody?

| Opublikowane w: Motylki 2019/2020
Jak się ubieramy w czasie różnej pogody?

Jak się zachować w czasie różnej pogody?

I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania. Zabawa dydaktyczno – muzyczna „Wesołe palce”:

„Ja jeden palec mam, ja jeden palec mam, ja jeden palec mam i na nim pięknie gram…

Ja dwa palce mam, ja dwa palce mam, ja da palce mam i na nich pięknie gram…

Ja trzy palce mam, ja trzy palce mam, ja trzy palce mam i na nich pięknie gram…

……i tak do 10 (za każdym razem dzieci pokazują ile palców mają). „Pogodowe zamieszanie” – zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).

II. „Godziny na zegarach” – rozpoznawanie godzin na zegarze, łączenie symbolu pogody z godziną na zegarze - karta pracy str. 80.  „Układamy chmurki deszczowe o różnych rozmiarach” – zabawa matematyczna (dzieci wycinają nożyczkami chmurki o różnej wielkości, a następnie układają je od lewej do prawej strony od najmniejszej do największej i odwrotnie). Utrwalanie umiejętności przeliczania, porównywania, rachowania str. 81 „Czy wiesz, jak się ubrać i zachować w czasie określonej pogody?” – zabawa dydaktyczna, pogadanka z rodzicami.

III. „Co kojarzy ci się z daną porą roku?” – zabawa dydaktyczna (rozmowa co kojarzy ci się z wiosna, latem, jesienią i zimą- opowiedz). Uzupełnienie kalendarza pogody. Spędzamy czas na  świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd  które weszły w życie 25.03.2020 r.