Kochane dzieci, mam nadzieję, że przez cały tydzień zapisywaliście pogodę, która była za oknem. Zapraszam do podzielenia się kalendarzem pogody.
Temat: Kalendarz pogody. 24 kwietnia, piątek
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
Słuchanie muzyki poważnej Vivaldi „Wiosna”: https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI
„Pogodowe zamieszanie” – zestaw ćwiczeń porannych (przysiady, chodzenie po pokoju „tip - top”- stopa za stopą, rączki na biodra i kręcenie nimi w prawo i w lewo).
II. Wdrażanie do szanowania emocji swoich i innych ludzi, do wyrażania emocji w społecznie akceptowany sposób. Uważne słuchanie opowiadania J. Martynowskiej „Dom pod słońcem”- formułowanie odpowiedzi na pytania do tekstu:
- Co zrobiło Słońce, aby ukarać ludzi?
- Co się stało, gdy na Ziemi zabrakło Słońca?
- Czy Słońce powróciło do ludzi?
„Ciepło, zimno” – zabawa ruchowa (na zasadzie chowanego).
Ćwiczenia gimnastyczne „Ćwiczenia w dwójkach” z rodzicami lub z rodzeństwem.
https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4.
III. „Słoneczko” – zabawa ruchowa z pokazywaniem.
Kalendarz pogody - dalsze uzupełnienie, podsumowanie tygodniowych zajęć i obserwacji, poprzez zapisywanie pogody za oknem oraz temperatury.
„Literowe zagadki” – utrwalenie poznanych liter np. (jakie słowo rozpoczyna się na literę „k” (kot, kura, kalafior, kanapa…), „w”, „z” itp.
Utrwalanie liter i szlaczków - karta pracy str. 94 i 95.
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd, które weszły w życie 25.03.2020 r.