Pamiętajcie o przerwach na posiłki, zabawę swobodną, oglądanie bajek, odpoczynek czy zabawę na podwórku (stosując się do przepisów obowiązujących nas od 25.03.2020 r. o zakazie wychodzenia z domu, wydanych przez Rząd).
Dzisiaj mamy czwartek czyli zajmiemy się: liczeniem, przeliczaniem, a więc matematyką
I
Na początek mamy dla Was zabawę którą na pewno każdy z Was zna, a jest to zabawa "Dwóm tańczyć się zachciało "
Dwóm tańczyć się zachciało,
zachciało, zachciało,
lecz im się nie udało
fari fari fara.
Kłócili się ze sobą,
ze sobą, ze sobą,
ja nie chcę tańczyć z tobą
fari fari fara.
Poszukam więc innego,
innego, innego,
do tańca zgrabniejszego,
fari, fari, fara
II
Po takim tanecznym wstępie zapraszamy Was na matematyczny recykling
Przygotowanie do zajęć: karta z kolorowymi pojemnikami na śmieci- do wycięcia
Wycięte pojemniki połóżcie przed sobą. Teraz mamy dla Was kilka zadań matematycznych odnośnie naszych pojemników:
-policzcie ile pojemników jest razem
-pogrupujcie pojemniki kolorami
-czym różnią się wycięte przez Was pojemniki?
-których pojemników jest najwięcej, a których najmniej
-jakie odpady wrzucamy do poszczególnych pojemników?
Kolejnym zadaniem dla Was jest odszukanie w labiryncie najkrótszej drogi śmieciarki do koszy na śmieci (karta poniżej).
III
Teraz wróćmy do naszego "Czyściochowego Przedszkola" i dbania o zęby
Mamy dla Was eksperyment pt. "Czy jajka i zęby, są do siebie podobne?"
Przygotujcie: 2 ugotowane jajka, 2 szklanki, wodę, ocet, niebieską plastelinę
Wykonanie:
1. Do jednej szklanki nalejcie wodę, a do drugiej ocet
2. Szklankę z wodą oznaczcie przyklejając na niej niebieską plastelinę
3. Teraz do każdej szklanki włóżcie po jednym jajku
4. Odstawcie szklanki w bezpieczne miejsce na około 24h
5. Po tym czasie zobaczcie co się wydarzyło
Pytania do eksperymentu po 24 h
1. Czy jajka z wody i octu czymś się różnią?
2. Jak myślicie co się stało z jajkami?
3. Czy widzicie jakiś podobieństwa między zębami, a jajkami?
Dla chętnych do wykonania dodatkowe karty pracy
Powodzenia Żabki :)