TELEWIZJA

| Opublikowane w: Motylki 2019/2020
TELEWIZJA

 

 

 

 

Ach, ta telewizja

I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania. „Kalambury” – zabawa wzrokowo-słuchowo-ruchowa. „Rozmowa telefoniczna” – prowadzenie mowy dialogowej (dzieci przeprowadzają rozmowę na dowolny temat, wymieniają informacje, nawzajem zadają sobie pytania i formułują wypowiedzi z zachowaniem poprawności gramatycznej). „Bawimy się gazetami” – zestaw ćwiczeń porannych (rzut do celu, wskakiwanie na gazetę, przeskakiwanie przez gazetę)

II. „Jak nie telewizor, to co?” – zabawy pantomimiczne (wymyślanie propozycji spędzania wolnego czasu- pokazanie rozwiązania). „Literowa telewizja” – ćwiczenia w czytaniu sylab i wyrazów - karta pracy str. 6. „Co lubią oglądać dzieci?” – dobieranie ilustracji do zdań - karta pracy str. 7.

III. „Maszt telewizyjny” – rozmowa na temat anteny telewizyjnej, jej budowy, zabawy konstrukcyjne (wyjaśnienie, że masz to antena do przekazywania sygnałów telewizyjnych lub radiowych do odbiorników naziemnych, jej wysokość wynosi ok 200 m. Konstruowanie masztu za pomocą klocków o różnych sposobach łączenia).Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrykcjami wprowadzonymi przez rząd które, weszły w życie 25.03.2020 r.