Tablet i smartfon

| Opublikowane w: Biedronki 2019/2020

I

"Dzwoni telefon"- zabawa orientacyjno-porządkowa. Na podłodze leża rozłożone klocki- telefony. Dziecko spaceruje między telefonami, a gdy usłyszą dźwięk dzwoniącego telefonu, podnosi wybrany klocek i naśladuje rozmowę telefoniczną.

Zestaw ćwiczeń porannych

„Gimnastyka z paluszkami”

Wybieramy sobie maskotkę z którą będziemy ćwiczyć

„Skaczemy” zabawa skoczna. Dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadła spomiędzy nóg.

„Winda” zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać maskotkę.

„Zmęczone maskotki” zabawa z elementem czworakowania. Dziecko czworakuje po pokoju z maskotką na plecach.

„Z nogi na nogę” zabawa wzmacniająca duże grupy mięśniowe. Dziecko siada w siadzie rozkrocznym, kładzie sobie maskotkę na stopie, a następnie podnosi ją wysoko i kładzie na drugiej stopie.

Powodzenia.

II

"Co to za urządzenie?"- zabawa dydaktyczna. Rodzic wkłada do worka lub pudełka telefon i tablet, dziecko za pomocą dotyku musi odgadnąć co to jest. Następnie obejrzyjcie obrazki przedstawiające telefony z różnych epok. Wskażcie podobieństwa i różnice. Spróbujcie ułożyć obrazki od tych najstarszych telefonów do najnowszych. Odpowiedzcie teraz na kilka pytań:

Kto ma w domu telefon?

Jaki to telefon?

Jakie sprawy można załatwić przez telefon?

Czy Ty używasz telefonu?

Jak myślisz czy długie spędzanie czasu z telefonem lub tabletem jest zdrowe?

Poproszę teraz rodziców o przczytanie wiersza

"Halo! Kto mówi?"

-Halo, halo! Czy jest Krycha?

-A kto mówi?

-Ja! Nie słychać?

-Krysia śpi... jest środek nocy.

-Eee...kwadransik po północy...

Nigdy nie śpię o tej porze,

Więci Krycha spać nie może!

To co, mogę z nią pogadać?

Halo!

Czy rozmawiasz przez komórkę,

czy słuchawkę masz ze sznurkiem,

czy do kumpla dzwonisz z budki,

by pogadać pół minutki,

czy wygodnie siedzisz w domku

i obdzwaniasz tłum znajomków-

najpierw przedstaw się. Koniecznie!

Bo (choć brzmi to niedorzecznie)

trudniej poznać cię po głosie

niż po uszach lub po nosie.

Jak oceniacie zachowanie osoby, która dzwoniła do Krysi?

Czego nie zrobiła osoba, która dzwoniła?

Dlaczego tak ważne jest, aby się przedstawić, kiedy do kogoą dzwonimy?

Czy wypada dzwonić do kogoś w środku nocy?

Zadanie w książce- str.3 zad.1

"Piszemy Sms-y"- zabawa muzyczna, kształtująca poczucie tempa. zaproście do zabawy rodzeństwo lub kogoś dorosłego. Siadacie jeden za drugim, tak byście mogli "pisać" na plecach osoby przed Wami. Rodzic wystukuje rytm albo klaszcze w zmiennym tempie: wolno, szybko, bardzo szybko. Waszym zadaniem jest dopasowanie ruchów palców do gry.

III

"Telefon"- zabawa plastyczno-techniczna. Do wykonanie telefonu potrzebne będą 2 opakowania po jogurtach lub plastikowe kubki, nitka. Ozdabiamy kolorowo, według własnego pomysłu kubki, następnie z pomocą osoby dorosłej robimy dziurki w dnie każdego kubka i przeciągamy sznurek, który połączy 2 kubki. Na każdym końcu zawiązujemy solidny supeł. Gdy jedna osoba mówi do swojego kubeczka, druga słucha przykładają kubeczek do ucha. Nitka przenosi drgania, więc aby telefon działał musi być napięta.

"Telefonujemy"- odgrywanie scenek w parach z wykorzystaniem zrobionych telefonów.