Ach, ta telewizja!

| Opublikowane w: Biedronki 2019/2020

I.

"Ja i bajkowy bohater" - tworzenie opowiadań. Dziecko opowiada o tym, jakim bahaterem by chcialo zostać.
Pytania pomocnicze:
- Jak wygląda bohater?
- Co robi?
- Dokąd idzie bohater?
- Kogo spotyka?
- Co się stało potem?

Zestaw ćwiczeń porannych

„Gimnastyka z paluszkami”

Wybieramy sobie maskotkę z którą będziemy ćwiczyć

„Skaczemy” zabawa skoczna. Dziecko wkłada maskotkę między kolana i skacze po pokoju tak, aby maskotka nie wypadła spomiędzy nóg.

„Winda” zabawa wzmacniająca duże grupy mięśni. Dziecko siedzi na podłodze z wyprostowanymi nogami i trzyma maskotkę stopami. Następnie kilka razy, bardzo wolno podnosi i opuszcza stopy, starając się utrzymać maskotkę.

„Zmęczone maskotki” zabawa z elementem czworakowania. Dziecko czworakuje po pokoju z maskotką na plecach.

„Z nogi na nogę” zabawa wzmacniająca duże grupy mięśniowe. Dziecko siada w siadzie rozkrocznym, kładzie sobie maskotkę na stopie, a następnie podnosi ją wysoko i kładzie na drugiej stopie.

II.

"W telewizji" - rozmowa kierowana. 
Odpowiedzcie na pytania: 
- Jakie są Wasze ulubione bajki?
- Jak długo oglądacie bajki?
- Czy ktoś z Wami ogląda bajki?
- Zauważyliście znaczki w górnym lewym rogu telewizora?

Teraz obejrzyjcie znaczki, każdy ma inny kolor i oznacza co innego.
Kiedy rodzice wytłumaczą znaczenie każdy obrazka, pokolorujcie znaczek na zielono.

"Bajkowe puzzle" - układanie puzzli. Wybierzcie sobie swoje ulubione puzzle i je poukładajcie.

"Miau, hau!" - pośpiewajcie piosenkę "Silny jak lew", ale slowa zamieniamy na "miau, miau, miau..." śpiewamy jak kotki a drugą zwrotkę jak pieski "hau, hau, hau..."

https://www.youtube.com/watch?v=Vc2p-2aUDbM

III.

"Nasza ulubiona bajka" - rodzice przeczytajcie jedną bajeczkę bądź jakiś jej fragment.

"Jaka to bajka?" - zagadki. Teraz pokażcie dzieciom po kolei obrazki z postaciami z bajek, z pewnosią wszystkie bajki odgadną bez problemu. 

Miłej zabawy! :)