Kochane Jeżyki!
W poniedziałki poznajemy nową literę. Dziś dla Was w kilku krokach przygotowałam wprowadzenie litery "f" na podstawie wyrazu FARBA. Zaczynamy!
1. Zabawa z kolorami:
Kochani wymienię Wam nazwy kolorów, a Wy podajcie przykłady przedmiotów, roślin lub zwierząt w tych kolorach:
Żółty, jak…? (np. fasola w strąku, jaskier, słonko, dojrzała gruszka..)
Pomarańczowy, jak…? (np. dynia, pomarańcza, mandarynka..)
Niebieski, jak…? (np. woda, niebo, niezapominajki..)
2. Ćwiczenia słuchowe.
- Obejrzyjcie obrazek przedstawiający farby. Nazwijcie proszę poszczególne barwy.
- Podzielcie wyraz farby na sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz farba?
- Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…), mających ją w środku (np. agrafka, rafa, elfy, gofry, harfa, kafelki, wafle, perfumy, sofa…) i na końcu (np. fotograf).
- Obejrzyjcie budowę schematu wyrazu farba (białe kartoniki - głoski).
- Określcie rodzaje głosek (czy jest spółgłoską – cegiełka niebieska czy samogłoską – cegiełka czerwona).
- Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.
- Cegiełki białe zastępujemy literami.
3. Pokaz małej i wielkiej, drukowanej i pisanej litery f, F.
- Nakreślcie litery f w powietrzu
- Poćwiczcie pisanie litery f na kaszy lub mące
4. Wykonajcie ćwiczenia na załączonych kartach pracy. Kochani, te dzieciaczki, które mają w domu książkę mogą wykonać ćw. ze str. 52 - 53, a kto nie ma - załączam ćwiczenia poniżej.
Ściskam Was gorąco i powodzenia!