Wprowadzenie litery F

| Opublikowane w: Jeżyki 2019/2020

Kochane Jeżyki!

W poniedziałki poznajemy nową literę. Dziś dla Was w kilku krokach przygotowałam wprowadzenie litery "f" na podstawie wyrazu FARBA. Zaczynamy!

1. Zabawa z kolorami:

Kochani wymienię Wam nazwy kolorów, a Wy podajcie przykłady przedmiotów, roślin lub zwierząt w tych kolorach:

Żółty, jak…? (np. fasola w strąku, jaskier, słonko, dojrzała gruszka..)

Pomarańczowy, jak…? (np. dynia, pomarańcza, mandarynka..)

Niebieski, jak…? (np. woda, niebo, niezapominajki..)

2. Ćwiczenia słuchowe.

  • Obejrzyjcie obrazek przedstawiający farby. Nazwijcie proszę poszczególne barwy.
  • Podzielcie wyraz farby na sylaby i głoski. Na jaką głoskę zaczyna się wyraz farba?
  • Podajcie przykłady słów rozpoczynających się głoską f (np. fotel, fotografia, fala, figury, firanki, foka, futro, fabryka, fiołki…), mających ją w środku (np. agrafka, rafa, elfy, gofry, harfa, kafelki, wafle, perfumy, sofa…) i na końcu (np. fotograf).
  • Obejrzyjcie budowę schematu wyrazu farba (białe kartoniki - głoski).
  • Określcie rodzaje głosek (czy jest spółgłoską – cegiełka niebieska czy samogłoską – cegiełka czerwona).
  • Obejrzyjcie małą i wielką, drukowaną i pisaną literę f, F.
  • Cegiełki białe zastępujemy literami.

3. Pokaz małej i wielkiej, drukowanej i pisanej litery f, F.

  • Nakreślcie litery f w powietrzu
  • Poćwiczcie pisanie litery f na kaszy lub mące

4. Wykonajcie ćwiczenia na załączonych kartach pracy. Kochani, te dzieciaczki, które mają w domu książkę mogą wykonać ćw. ze str. 52 - 53, a kto nie ma - załączam ćwiczenia poniżej.

Ściskam Was gorąco i powodzenia!