Witam kochane Pszczółki, kolejna nowa propozycja. Tym razem przy pomocy waszych ulubionych klocków LEGO będziemy działać matematycznie. Oczywiście można wykorzystać inne kolorowe klocki. Zapraszam do wesołej nauki;-)
Kochani zadania do realizacji na dziś:
Kochani proponuję Wam różnego rodzaju aktywności, podzielone na III części. Pamiętajcie, żeby pomiędzy tymi częściami robić przerwy np. na swobodną zabawę, posiłki, wyjście na powietrze.
Temat: Matematyczne LEGO
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania. „Gra w zielone” – rozróżnianie
i nazywanie kolorów w różnych odcieniach. „Wiosenna pobudka” (skłony, przysiady, podskoki) – zestaw ćwiczeń porannych.
II. „Matematyczne lego”, rozwijanie ciekawości poznawczej poprzez tworzenie ćwiczeń i zabaw przy pomocy klocków LEGO. Ćwiczenia w zapisywaniu działań. „Wiosenny deszczyk” stukanie paluszkami o podłogę – zabawa ruchowa.
Jak bawić się matematycznie LEGO (propozycje):
- układanie wybranego wzoru w lustrzanym odbiciu,
- segregowanie LEGO wg koloru,
- układanie cyfr porządkowo oraz zabawa „Kto jest sąsiadem cyfry np. 5” odp. (4 i 6) Pszczółki znają tę zabawę dydaktyczną,
-ułożenie odpowiedniej liczby klocków przy danej cyfrze ,
- zabawa kółko i krzyżyk,
- zadania wykorzystaniem znaków: „=”, „>”, „<”,
- kolorowe plansze na których układamy klocki wg wzoru,
- samodzielnie wykonana gra zręcznościowa z piłeczka do przemieszczania się,
- wykorzystać klocki LEGO do przeliczania oraz dodawania na konkretach,
III. „Kolorowa wiosna” (można tańczyć w rytm poznanych piosenek o wiośnie)– zabawa ruchowa. Zabawy stolikowe: Układanie puzzli. Spędzamy czas na powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, które weszły w życie 25.03.2020 r.
Pozdrawiam serdecznie ;-)