Temat: Wyprawa w kosmos
I. Higiena poranna, czynności samoobsługowe, pomaganie w przygotowaniu śniadania.
„Podaj słowo” – zabawa dydaktyczna.
Ja podam słowo, Twoim zadaniem jest usłyszeć, jaka głoska jest na końcu i wymyśleć słowo, które zaczyna się właśnie od tej głoski. Na przykład ja powiem: „kawa”. Na końcu słychać „a”, więc Ty możesz ułożyć słowo „aparat”, bo zaczyna się na „a”, czyli ostatnią głoskę mojego słowa. Najpierw przećwiczymy, a potem zaczynamy się bawić.
Moje słowo to: „sanki”. No końcu słyszymy…? Tak, „i”.
To jakie słowo zaczyna się tą głoską?.
Wspólne śpiewanie ulubionych piosenek. „Wiosenna pobudka”(skłony, przysiady, podskoki) – zestaw ćwiczeń porannych.
II. Zabawy z matematyką. Wdrażanie do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej. Swobodne wypowiedzi
na temat kosmosu. Redagowanie odpowiedzi na pytanie dnia „Kto to jest astronauta?”. Wykonanie zadań w kartach pracy: „Ufo”, strony 49-57
Dodatkowo zachecam do obejrzenia filmu edukacyjnego : 'Układ słoneczny " oarz wysłuchania piosenki o " Układzie słonecznym "
https://www.youtube.com/watch?v=g_xPVHjj0Yg
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
III. Zabawa ruchowa " Głowa , ramiona, kolana, pięty".
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Spędzamy czas na świeżym powietrzu zgodnie z ustaleniami MEN, oraz restrukcjami wprowadzonymi przez rząd które weszły w życie 25.03.2020 r.
Udanej zabawy, całusy;-)