I
„Podaj słowo” – zabawa dydaktyczna udoskonalająca analizę głoskową. Ja podam słowo, Twoim zadaniem jest usłyszeć, jaka głoska jest na końcu i wymyśleć słowo, które zaczyna się właśnie od tej głoski. Na przykład ja powiem: „kawa”. Na końcu słychać „a”, więc Ty możesz ułożyć słowo „aparat”, bo zaczyna się na „a”, czyli ostatnią głoskę mojego słowa. Najpierw przećwiczymy, a potem zaczynamy się bawić. Moje słowo to: „sanki”. No końcu słyszymy…? Tak, „i”. To jakie słowo zaczyna się tą głoską?
Wspólne śpiewanie ulubionych piosenek:
Można powtórzyć piosenki „Maszeruje wiosna” oraz „Przyszła wiosna”
Zestaw ćwiczeń porannych: marsz, podskoki, pajacyki, bieg w miejscu, przysiady x 10
II
czytamy „Ufo” - Wspólna próba rozpoznawania poznanych liter w tekście oraz próba czytania tekstu razem z dzieckiem. Zadajemy pytania: Z kim rozmawia Filip? Jak wyglądały ufoludki w filmie?
Dzieci wymyślają również tytuł filmu, rysują ufoludka i nadają mu imię.
Wykonanie zadań w kartach pracy str. 55
ćwiczenia matematyczne
„Trójkąty i kwadraty” – tworzenie kompozycji z figur geometrycznych. Rysujemy i kolorujemy robota wg wzoru oraz kolorujemy światła na pulpicie statku kosmicznego. Wykonanie zadań w kartach pracy str. 55
„Która rakieta” – zabawa matematyczna utrwalająca pojęcia „prawa strona”, „lewa strona” i nazwy liczebników porządkowych. Wykonanie zadań w kartach pracy str. 56
„Kosmiczne zadania” – układanie i zapisywanie obliczeń matematycznych.
Wykonanie zadań w kartach pracy str. 57, 49
III
Piosenka prawa/lewa – zabawa ruchowa przy piosence, utrwalenie umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
„Ciepło, zimno” – zabawa ruchowa. Odszukiwanie ukrytej rzeczy zgodnie z poleceniami. Słowo „ciepło” oznacza dobry kierunek szukania, „zimno” – niewłaściwy.
Powodzenia!