ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC MAJ
GRUPA BIEDRONKI

TYDZIEŃ I. OD RYCERZA DO OBYWATELA

  • doskonalenie umiejętności kodowania, rozpoznawania i podawania nazw figur geometrycznych,
  • rozwijanie postawy patriotycznej, zapoznanie z symbolami Unii Europejskiej,
  • utrwalenie hymnu państwowego, utrwalenie wiedzy o Polsce
  • doskonalenie słuchu fonematycznego, rozwijanie samodzielności w pracy i w zabawie
  • doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie dodawania, odejmowania oraz porównywania liczebności zbiorów, kształtowanie poczucia tożsamości europejskiej
  • doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji,
  • doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej,

TYDZIEŃ II. NA ZIELONEJ ŁĄCE

  • nauka słów piosenki, rozwijanie umiejętności pisania i czytania, doskonalenie słuchu fonematycznego, czerpanie radości z własnych sukcesów i umiejętności
  • utrwalenie nazw wiosennych kwiatów, doskonalenie umiejętności dokonywania pomiarów, rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania, kształtowanie samodzielności podczas nauki
  • poszerzenie wiedzy na temat pszczół i os, poznanie łąkowych ziół oraz ich zastosowania w lecznictwie, doskonalenie umiejętności kodowania, kształtowanie postawy szacunku do przyrody
  • utrwalenie nazw dni tygodnia, miesięcy oraz pór roku, rozwijanie ekspresji tanecznej oraz plastycznej.
  • kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej, doskonalenie motoryki małej,

TYDZIEŃ III. W KOSMOSIE

  • rozważania na temat możliwości istnienia życia na innej planecie, rozwijanie poczucia wyjątkowości, podsycanie ciekawości poznawczej i fascynacji kosmosem,
  • układanie i zapisywanie kodu matematycznego, kształtowanie pojęć logicznych, ocena własnego zachowania na tle grupy
  • rozwijanie koncentracji uwagi, kształtowanie umiejętności logicznego myślenia, podsycanie zainteresowania światem
  • stymulowanie sensoryczne, kształtowanie słuchu muzycznego, przygotowanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
  • rozwijanie umiejętności komunikacji, obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników,
  • kształtowanie umiejętności grafomotorycznych.

TYDZIEŃ IV. DZIEŃ RODZINY

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania uczucia miłości, rola rodziny w życiu człowieka, rozmawiania o rodzinie,
  • porównywanie przedmiotów pod względem długości, ćwiczenie umiejętności szacowania na oko, doskonalenie współpracy pomiędzy dziećmi
  • utrwalenie wiadomości na temat najbliższych świąt (dzień rodziny, dzień mamy, dzień taty), poszerzenie wiedzy na temat sposobów spędzania czasu w gronie rodzinnym w różnych miejscach.
  • aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką,
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu,

Piosenka na maj
Rodzina

muz. i sł. Danuta i Karol Jagiełło

Ważne są w życiu niektóre sprawy,
Nauka, praca, czas do zabawy,
Letnie wakacje nad ciepłym morzem
I wiele innych być może.

Ref.: Lecz najważniejsza nasza rodzina,
Z nią każdy nowy dzień się zaczyna,
Mama i tata, siostra i brat,
Ci, których tak kochamy już od wielu lat.

Ważne są rzeczy stare i nowe,
Kolekcje znaczków, auta sportowe,
Gra, w którą grywam co dzień z radością
I wiele innych z pewnością.

Ref.: Lecz najważniejsza nasza rodzina…

Wiersz na maj
Pszczółka

Anna Edyk-Psut

Leci do sadu, leci nad rzeczkę,
By pyłku z kwiatów zebrać troszeczkę.
Czasem w ogrodzie siedzi na kwiatku,
Bo zbiera pyłek z bzów albo z bratków.
Co będzie z pyłku? Przysmak wspaniały,
Można go kupić w słoiczkach małych.
Kto chce być zdrowy, pije go z mleczkiem
Lub z chlebkiem zjada miodu troszeczkę.