ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC STYCZEŃ
GRUPA BIEDRONKI
TYDZIEŃ I. NOWY ROK
- doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji,
- kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów,
- wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody,
- kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
- doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia,
- kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie,
- rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
- doskonalenie sprawności manualnej,
- doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia,
- utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia,
- rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu,
TYDZIEŃ II. ŚWIAT SIĘ ZMIENIA
- kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
- rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu,
- kształtowanie słuchu fonemowego,
- kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, technologie i ich wpływu na życie ludzi,
- poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach,
- doskonalenie pamięci i koncentracji
- kształtowanie umiejętności przewidywania następstw,
- doskonalenie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej,
- doskonalenie motoryki małej,
- wzbogacenie doświadczeń sensorycznych poprzez poznanie różnych faktur papieru
TYDZIEŃ III. BABCIA I DZIADEK
- rozwijanie mowy i umiejętności uważnego słuchania,
- kształtowanie umiejętności głoskowania,
- kształtowanie postawy szacunku do innych i okazywania serdeczności
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
- zwrócenie uwagi na potrzeby innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności
- doskonalenie umiejętności współpracy
- doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
- doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych
TYDZIEŃ IV. BALE W KARNAWALE
- doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
- poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych
- doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
- kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości,
- rozwijanie wyobraźni i kreatywności projektowania i wykonania pracy plastycznej
- nabywanie umiejętności podążania za prowadzącym,
- rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała,
- kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
- rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej
Piosenka: „Fajni dziadkowie” sł. Ewa Stadtmüller, muz. Anna Maria Huszcza
Uszka już na stole, to rzecz bardzo miła. Kto je nam ulepił? Babcia ulepiła! Ref.: Z babcią oraz z dziadkiem jest nam znakomicie, oni swe wnuczęta kochają nad życie.
Miło jest po parku jeździć na rowerze. Kto nas tam zabiera? Dziadziuś nas zabierze! Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...
Bajka na dobranoc musi być i kwita. Kto przeczyta bajkę? Babcia nam przeczyta! Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...
Każdy lubi w piłkę zagrać lub w balonik. Kto dogoni piłkę? Dziadziuś ją dogoni. Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...
|
Wiersz : „Tydzień” Tydzień dzieci miał siedmioro: Ale przecież nie tak łatwo Poniedziałek już od wtorku Wtorek środę wziął pod brodę: Czwartek w górze igłą grzebie Chcieli pracę skończyć w piątek, Zamyśliła się sobota: Poszli razem do niedzieli, Tydzień drapie się w przedziałek:
Poniedziałek już od wtorku I tak dalej…
|