ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC WRZESIEŃ
GRUPA BIEDRONKI

TYDZIEŃ I. WITAMY PO WAKACJACH

  1. kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji,
  2. kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów,
  3. poszerzanie wiedzy przyrodniczej,
  4. rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
  5. doskonalenie sprawności manualnej,
  6. rozwijanie sprawności fizycznej,
  7. doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  8. rozwijanie wrażliwości muzycznej
  9. stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
  10. doskonalenie rozumienia pojęć: osobiste i wspólne,

TYDZIEŃ II. WOKÓŁ NAS

  1. kształtowanie odpowiedniej postawy wobec rówieśników
  2. rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny,
  3. wzbogacanie słownictwa dotyczące zawodów,
  4. rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu,
  5. kształtowanie umiejętności przewidywania następstw,
  6. doskonalenie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej,
  7. zapoznanie dzieci z siłą oddziaływania naelektryzowanych przedmiotów,
  8. wdrażanie do dbania o czystość,
  9. doskonalenie motoryki małej,
  10. utrwalanie znajomości nazw kolorów,

TYDZIEŃ III. NASZE PASJE, NASZE BZIKI

  1. rozwijanie mowy i umiejętności uważnego słuchania,
  2. rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek,
  3. rozwijanie umiejętności komunikacji,
  4. kształtowanie poczucia pewności siebie,
  5. kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt,
  6. kształtowanie umiejętności manipulacyjnych,
  7. kształtowanie umiejętności różnicowania elementów ze względu na jedną cechę,

TYDZIEŃ IV. JESIEŃ W NASZEJ OKOLICY

  1. rozwijanie wiedzy przyrodniczej,
  2. wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum,
  3. utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej,
  4. rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej,
  5. kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie,
  6. doskonalenie umiejętności dzielenia słów na sylaby
  7. aktywizowanie twórczego myślenia,
  8. kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał

Wrzesień-przedszkolak
(sł. Urszula Piotrowska, muz. Magdalena Melnicka-Sypko)

Do przedszkola idzie Wrzesień, żeby zostać przedszkolakiem,
a za Wrześniem biegną dzieci.
Maszeruje razem z dziećmi, ręka w rękę, noga w nogę,
wszystkim wkoło opowiada: przedszkolakiem zostać mogę!

Ref.: Do przedszkola, do przedszkola,
do zabawek i książeczek,
do piosenek i wierszyków,
tu przyjaciół też znajdziecie. x 2

Pani wita ich przed salą i z uśmiechem drzwi otwiera.
W samą porę, miły Wrześniu, już zostaniesz z nami teraz.
Ma swój znaczek, szafkę w szatni i humorek doskonały,
zna trzy słowa czarodziejskie, z każdej cieszy się pochwały.

Ref.: Do przedszkola, do przedszkola...

Liście
Władysław Broniewski

Klon ma złote liście, świecą się ogniście,
jesion ma brązowe, zgubił ich połowę;
dęby się czerwienią pół na pół z zielenią,
olcha – żółto-siwa, wiatr jej liście zrywa,
miesza je z innymi, pędzi het! po ziemi,
z najładniejszych liści cały las oczyści.