ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO- WYCHOWAWCZE
NA MIESIĄC STYCZEŃ
GRUPA BIEDRONKI

TYDZIEŃ I. NOWY ROK

  • doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji,
  • kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów,
  • wzbogacanie wiedzy o świecie przyrody,
  • kształtowanie umiejętności wyrażania swoich myśli pełnymi zdaniami
  • doskonalenie spostrzegawczości i kształtowanie umiejętności liczenia,
  • kształtowanie umiejętności określania kierunków względem siebie,
  • rozwijanie wrażliwości na piękno świata zwierząt,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie,
  • doskonalenie sprawności manualnej,
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • dostrzeganie rytmu i następstwa dni tygodnia,
  • utrwalenie nazw i kolejności dni tygodnia,
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się urządzeniami służącymi do pomiaru czasu,

TYDZIEŃ II. ŚWIAT SIĘ ZMIENIA

  • kształtowanie umiejętności rozmawiania o emocjach,
  • rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu,
  • kształtowanie słuchu fonemowego,
  • kształtowanie rozumienia pojęć: wynalazki, technologie i ich wpływu na życie ludzi,
  • poszerzenie wiedzy o dawnych oraz nowoczesnych pojazdach i maszynach,
  • doskonalenie pamięci i koncentracji
  • kształtowanie umiejętności przewidywania następstw,
  • doskonalenie umiejętności współpracy i czekania na swoją kolej,
  • doskonalenie motoryki małej,
  • wzbogacenie doświadczeń sensorycznych poprzez poznanie różnych faktur papieru

 

TYDZIEŃ III. BABCIA I DZIADEK

  • rozwijanie mowy i umiejętności uważnego słuchania,
  • kształtowanie umiejętności głoskowania,
  • kształtowanie postawy szacunku do innych i okazywania serdeczności
  • doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych
  • zwrócenie uwagi na potrzeby innych oraz na radość ze sprawiania im przyjemności
  • doskonalenie umiejętności współpracy
  • doskonalenie umiejętności liczenia i zapamiętywania
  • doskonalenie umiejętności plastyczno-technicznych

 

TYDZIEŃ IV. BALE W KARNAWALE

  • doskonalenie umiejętności współdziałania w zabawie
  • poznanie tradycji organizowania zabaw karnawałowych
  • doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • kształtowanie umiejętności odróżniania fikcji od rzeczywistości,
  • rozwijanie wyobraźni i kreatywności projektowania i wykonania pracy plastycznej
  • nabywanie umiejętności podążania za prowadzącym,
  • rozwijanie poczucia rytmu, aktywizacja całego ciała,
  • kształtowanie umiejętności kodowania i odkodowywania informacji
  • rozwijanie ekspresji ruchowej poprzez zabawy taneczne przy muzyce klasycznej

Piosenka:

„Fajni dziadkowie”

sł. Ewa Stadtmüller,

muz. Anna Maria Huszcza

 

Uszka już na stole,

to rzecz bardzo miła.

Kto je nam ulepił?

Babcia ulepiła!

Ref.: Z babcią oraz z dziadkiem

jest nam znakomicie,

oni swe wnuczęta kochają nad życie.

 

Miło jest po parku

jeździć na rowerze.

Kto nas tam zabiera?

Dziadziuś nas zabierze!

Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...

 

Bajka na dobranoc

musi być i kwita.

Kto przeczyta bajkę?

Babcia nam przeczyta!

Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...

 

Każdy lubi w piłkę

zagrać lub w balonik.

Kto dogoni piłkę?

Dziadziuś ją dogoni.

Ref.: Z babcią oraz dziadkiem...

 

Wiersz :

„Tydzień”
Jan Brzechwa

Tydzień dzieci miał siedmioro:
„Niech się tutaj wszystkie zbiorą!”

Ale przecież nie tak łatwo
Radzić sobie z liczną dziatwą:

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku,

Wtorek środę wziął pod brodę:
„Chodźmy sitkiem czerpać wodę”.

Czwartek w górze igłą grzebie
I zaszywa dziury w niebie.

Chcieli pracę skończyć w piątek,
A to ledwie był początek.

Zamyśliła się sobota:
„Toż dopiero jest robota!”

Poszli razem do niedzieli,
Tam porządnie odpoczęli.

Tydzień drapie się w przedziałek:
„No, a gdzie jest poniedziałek?”

 

Poniedziałek już od wtorku
Poszukuje kota w worku -

I tak dalej…